måndag 11 oktober 2010

Nya saker...

Idag hade jag seminarie med Emma,Ebba,Nora,oliver,Madde,Ellen och Ellen fick alla svåra frågorna så det gick inte så bra för henne, men jag är nöjd med min insats :)
På onsdag är det halv hemstudiedag, fan vad skönt det behöver jag verkligen :)
Idag köpte jag en ny ridhjälm och ridväst, ridvästen har jag haft på mig nästan hela kvällen för att den ska fomas efte min kropp så den sitter bra på måndag :D
Fick ett par tjocka varma strumpor att ha på vintern :) Nu ärr det bara vama vantar och tunna termobyxer och en fliströja sen är jag fullbordad för vintern :)
Idag så hade vi teori och vi kolla på film om sitsen och det var as tråkit, lärde mig inte något nytt förutom att sitsen påverrkar hästens balans och att tygeln ska vara rak och att armbågen ska vara böjd så man får en sammankoppling mellan hästen och en själv och att tygeln inte får vara för hökt upp ellerr för lågt ner för då blir det oskönt för hästen i munnen.
Har städat min hylla där jag ha mina ridkläder och städat i min rktlåda :) Känner mig så duktig så :D
Nu är det bara mitt rum som jag ska spara till nästa gång jag kommer till pappa.
I morgon blir det SO hela dagen för på fredag är det prov, och då måste jag fira att kursen är slut :)
Nu ska jag sova så god natt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar